Ticker

6/recent/ticker-posts

Οι δέκα προτάσεις που προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας OLIVE CHALLENGE

Με την πρόκριση στην Επώαση των 10 επικρατέστερων προτάσεων και των Ομάδων που τις υπέβαλλαν, ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας αποκλειστικά για τον ελαιοκομικό τομέα OLIVE CHALLENGE, που διοργανώνει η Επιστημονική Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου ΦΙΛΑΙΟΣ.

Τις Ομάδες ανέδειξαν, κατά τη διάρκεια του DEMO DAY, την Κυριακή, 11 Μαρτίου, τα Μέλη του ADVISORY COMMITTEE του Διαγωνισμού και το κοινό που συμμετείχε στην ψηφοφορία, η οποία πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη συνεδριακή αίθουσα του εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της 5ης Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών FOOD EXPO GREECE.

Συνολικά υπεβλήθησαν στο OLIVE CHALLENGE 40 προτάσεις και δεκαπέντε εξ αυτών, είχαν ήδη προκριθεί στην πρώτη φάση από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού.

Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Λέσχης Φίλων Ελαιολάδου ΦΙΛΑΙΟΣ, Βαγγέλης Διβάρης, κατά τη διάρκεια σύντομης ομιλίας του, αναφέρθηκε στα 20 χρόνια έντονης παρουσίας και διαρκών δράσεων της Λέσχης. Επιστημονικά συνέδρια, γαστρονομικές εκδηλώσεις, εκδόσεις εντύπων, ημερίδες, συμμετοχή σε εκθέσεις, σεμινάρια γευσιγνωσίας, καθώς και διαγωνισμοί όπως ο διαγωνισμός Ποιότητας Εξαιρετικών Παρθένων Ελαιολάδων ΚΟΤΙΝΟΣ και ο Διαγωνισμός Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας OLIVE CHALLENGE, περιλαμβάνονται μεταξύ των δράσεων των 20 χρόνων.

Εκ μέρους του ADVISORY COMMITTEE σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε στους συμμετέχοντες στο DEMO DAY, ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, Συνιδρυτής της Οργάνωσης Γη & της Aephoria.net, επισημαίνοντας την σπουδαιότητα της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας για τον ελαιοκομικό τομέα στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια των 6 μηνών της Επώασης, οι συμμετέχοντες στις 10 Ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης σε θέματα βιωσιμότητας και επιχειρηματικότητας, σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά και εκπαιδευτικά ιδρύματα, που υποστηρίζουν την Πρωτοβουλία OLIVE CHALLENGE.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης καλύπτει κυρίως τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
ΑΝΑΛΥΣΗ της αγοράς των ελαιοκομικών προϊόντων
ΗΓΕΣΙΑ
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Βασικές αρχές ΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ και ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
Επικοινωνία και MARKETING
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ Εργαλεία
Δημιουργία ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΑΝΟΥ
ΔΙΚΤΥΩΣΗ

Οι ομάδες και περιληπτικά οι προτάσεις που προκρίθηκαν είναι οι εξής:

1.Olive Predictor
Το OLIVE PREDICTOR είναι μια συστοιχία συσκευών που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε παραγωγό με ελάχιστη ποσότητα καρπού (~200 γρ) και με ελάχιστο κόστος (~20 €) να προβλέψει την ποιότητα και την απόδοση του ελαιολάδου που θα παράγει πριν κάνει συγκομιδή και πριν πάει στο ελαιοτριβείο. Η διαδικασία άλεσης / μάλαξης / φυγοκέντρησης διαρκεί συνολικά 30 λεπτά και ο έλεγχος της ποιότητας διαρκεί επιπλέον 30 λεπτά.

2.Βιολογικές ανάλατες ελιές
Η παραγωγή Βιολογικών Ανάλατων Ελιών, πραγματοποιείται αμέσως μετά τη συγκομιδή, χωρίς να αποθηκεύεται το προϊόν, χωρίς τη χρήση νερού ή άλμης και με αποπικρισμό εντός ξηραντηρίου. Με τη μέθοδο αυτή επιτυγχάνεται η διατήρηση των αρχικών επιπέδων ελευρωπαΐνης του καρπού, έχει διπλάσια συμπυκνωμένη γεύση και άρωμα από τον αρχικό καρπό και διάρκεια ζωής ένα έτος, χωρίς τη χρήση χημικών ή πρόσθετων. Με τη μέθοδο αυτή δεν δημιουργούνται απόβλητα.

3.OliveFlyNet
Ψηφιοποίηση των ελαιώνων και κατασκευή ηλεκτρονικών παγίδων για την μεταφορά πολυμεσικών δεδομένων (εικόνας και μικροκλιματικών δεδομένων), σε κεντρικό εξυπηρέτη, με στόχο την αυτόματη αναγνώριση – καταμέτρηση των ατόμων του δάκου. Δημιουργία χαρτών έντασης ψεκασμού, προκειμένου να εφαρμοστούν αλγόριθμοι λήψης απόφασης, σχετικοί με τον χρόνο, τον τόπο και τον τρόπο των καθοδηγούμενων από το σύστημα μέσω GPS, στοχευμένων ψεκασμών. Προσφερόμενες διαδικτυακές συνδρομητικές υπηρεσίες, όπως: ψηφιοποίηση ελαιώνων, διάθεση-τοποθέτηση-λειτουργία e-παγίδων, καταμέτρηση δάκων, επικινδυνότητα προσβολής (χάρτες έντασης ψεκασμού), διενέργεια δειγματοληψιών, παρακολούθηση μετεωρολογικών συνθηκών ελαιώνων, καθοδήγηση και Ιχνηλασιμότητα ψεκασμών.

4.Olive Oil Powder
Ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων ελαιολάδου σε μορφή σκόνης, εμπλουτισμένων με βιοδραστικά φυτικά εκχυλίσματα, για χρήση στη βιομηχανία καλλυντικών, την βιομηχανία μεταποίησης τροφίμων και τη μοριακή γαστρονομία, μέσω εφαρμογής της τεχνικής Spray Dryer - ξήρανση με ψεκασμό.

5.Πέρλες Ελαιολάδου
Οι «Πέρλες Ελαιολάδου» αποτελούν προϊόν μοριακής κουζίνας και παρουσιάστηκαν στην Ελληνική αγορά τον Μάιο του 2017. Το προϊόν απευθύνεται στη γαστρονομία, την οικιακή κατανάλωση, αλλά και την τουριστική αγορά. Συμπληρώνει αισθητικά τα πιάτα, στο πλαίσιο του food styling και προσφέρει γευστική ένταση σε κρέατα, ψάρια, σούπες, γλυκά, καναπεδάκια, cocktails κ.λπ. Το προϊόν είναι απόλυτα φυσικό, με βάση το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και την προσθήκη φυσικών εκχυλισμάτων ή αρωματικών ελαίων. Το περίβλημά του είναι φυσικό αλγινικό νάτριο και η όλη διαδικασία, γίνεται εν ψυχρώ, προκειμένου να μην επηρεάζεται η ποιότητα του ελαιολάδου.

6.ISTMOS
Το σύστημα ISTMOS είναι πλατφόρμα βασισμένη στην τεχνολογία Internet of Things, που δίνει στα μέλη της εφοδιαστικής αλυσίδας ευαίσθητων προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο, τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο, μέσω smartphone application, τις κρίσιμες παραμέτρους (θερμοκρασία, φως, υγρασία, κ.α.), που μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του προϊόντος στη διαδρομή προς τον καταναλωτή. Παράλληλα προσφέρει ιχνηλασιμότητα σε επίπεδο συσκευασίας λιανικής, διαμέσου ενός ιεραρχικού συστήματος κωδικοποίησης σε συνδυασμό με δεδομένα από συσκευές IoT, παρέχοντας στον καταναλωτή διαβεβαίωση γνησιότητας και καλών συνθηκών μεταφοράς και φύλαξης.

7.Agroel!a
Διαχείριση των αναξιοποίητων δένδρων της αγριελιάς με Κοινωνικό Αποτύπωμα. Στόχος της ομάδας είναι η παραγωγή προϊόντων αγριελιάς και μέσω αυτής η οικονομική υποστήριξη τοπικών κοινωφελών ιδρυμάτων, η δασοπροστασία μέσω των προπαρασκευαστικών ενεργειών και η αύξηση της απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο. Τα δέντρα της αγριελιάς που βρίσκονται κυρίως σε δασικές εκτάσεις, θα παραχωρούνται από τις Περιφέρειες, με στόχο τα προϊόντα της αγριελιάς, τα οποία χαρακτηρίζονται ως «νέα υπερτροφή», να πωλούνται και τα κέρδη να διανέμονται σε κοινωφελή ιδρύματα, κυρίως γηροκομεία και ορφανοτροφεία.

8.Πυρηνοκάρβουνο
Αξιοποίηση της πυρηνόσκονης, η οποία παράγεται από την καύση του πυρηνόξυλου, για την παραγωγή πυρηνοκάρβουνου, σε μορφή μπρικέτας. Το πυρηνοκάρβουνο έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το ξυλοκάρβουνο και άλλα αντίστοιχα προϊόντα διότι δεν καπνίζει, δεν μυρίζει, δεν πετά σπίθες, έχει μεγάλη θερμογόνο δύναμη και εκπέμπει 30% λιγότερο μονοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με το ξυλοκάρβουνο. Η τέφρα που δημιουργείται, μετά τη χρήση των μπρικετών πυρηνοκάρβουνου στο μπάρμπεκιου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα.

9.Mermix
Το mermix, είναι ένα σύστημα διαχείρισης της αγροτικής επιχείρησης. Ενώνει, μέσω μιας σύγχρονης online πλατφόρμας, όσους αναζητούν αγροτικό μηχάνημα με όσους διαθέτουν το αντίστοιχο μηχάνημα και επιθυμούν να το ενοικιάσουν. Στην online πλατφόρμα έχουν άμεση πρόσβαση και οι ιδιοκτήτες και οι υποψήφιοι ενοικιαστές. Αποσκοπεί, στην έξυπνη διαχείριση του αγρού, με τη χρήση σύγχρονης, αλλά απλής τεχνολογίας, διασφαλίζοντας:
Μείωση του κόστους καλλιέργειας
Αύξηση της σοδειάς
Βελτίωση της ποιότητας
Σεβασμό στο περιβάλλον

10.Anaplasis
Παραγωγή αναπλαστικής κρέμας, με βάση τo ελαιόλαδο, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί μετά από επεμβάσεις ή τραυματισμούς για να προάγει την αναγέννηση του δέρματος. Έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στα κατοικίδια.

http://www.agrotypos.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια